Course Information
Course Title Code Semester T + P ECTS
Research Methods and Techniques CLS409 7 3 + 0 4

Prerequisites None

Language Turkish
Level Bachelor's Degree
Type Compulsory
Coordinator Assist.Prof. Caner ÖZDEMİR
Instructors Prelector A.SİBEL BUZKAN
Goals This course is designed to equip students with an understanding of research methodology and various research methods.
Contents Science, scientific research, methodology and methods, approaches to methodology, research ethics, quantitative and qualitative measurement, sampling and analysis of data
Work Placement(s) Absent

Number Learning Outcomes
1 Build an understanding for scientific research
2 Critically evaluate scientific research
3 Develop appropriate research questions for given research topics
4 Use the appropriate methods for a research problem
5 Anticipate ethical issues related to research

Mode of Delivery Face-to-Face
Planned Learning Activities & Teaching Methods Face to face
Assessment Methods Midterm exam, homework, final exam



Course Content
Week Topics Study Materials
1 Introduction to methodology None
2 Science and research Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 1-34. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.51-80.
3 Dimensions of research Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 35-74. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.39-46.
4 Theory and research Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 75-116. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.24-32.
5 Meanings of methodology Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 117-162. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.3-24.
6 Literature review and ethical concerns Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 163-220. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.92-97;474-482.
7 Mid-term Exam N/A
8 Qualitative and Quantitative Research Designs Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 221-262. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.81-114.
9 Qualitative and quantitative measurement Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 263-318. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.158-182.
10 Sampling Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 319-356. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.185-203.
11 Qualitative research methods Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-II. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 658-705. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.205-222.
12 Survey research Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-II. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 394-461. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.120-158.
13 Nonreactive research and secondary analysis Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-II. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 462-493. Akgöz, S., Ercan, İ., & Kan, İ. (2004). Meta-analizi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(2), 107–112.
14 Quantitative data analysis Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-II. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası. pp. 225-457. İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta. pp.225-457.



Sources
Textbook Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yöntemler-I-II. (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası.
Additional Resources İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta



Assessment System Quantity Percentage
In-Term Studies
Mid-terms 1 40
In-Term Total 1 40
Contribution of In-Term Studies to Overall 40
Contribution of Final Exam to Overall 60
Total 100





Course's Contribution to PLO
No Key Learning Outcomes Level
1 2 3 4 5
1 Have advanced knowledge in the field of working life x
2 Information in the field of working life has the ability to transfer employees and colleagues. x
3 The decision on the application and the behavior of his working life to interpret the information acquired through the use of the data, to analyze, to bring the has the ability to define problems and solutions. x
4 Do research and work on issues related to working life. x
5 The project meets the objectives of the Project Coordinator or the participant takes responsibility. x
6 Organization / Institution determines the objectives. x
7 Employee-employer relations, critically evaluates the acquired knowledge and skills. x
8 Indicates that the comprehension of the need for continuity of learning x
9 The level of knowledge and skills related to the field of Labor Economics thoughts and pass the written and oral proposals concerned. x
10 Effective stake holders in the field of professional communication. x
11 Working relationships required by the European Computer Driving Licence Advanced Level at least with computer software uses information and communication technologies. x
12 At least one foreign language knowledge in the field using the European Language Portfolio B1 General level monitors and communicates with colleagues. x
13 Employee-employer relations, the organization / institution, business, and act in accordance with social ethics. x
14 Analyze and executes effective working relationships within the organization. x
15 Has the ability to be able to encourage innovations in working life. x
16 Working relationships to the organization / institution for the critical thinker. x
17 Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious. x



ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD BY THE COURSE DESCRIPTION
Activities Quantity Duration (Hour) Total Work Load (h)
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 3 42
Assignments 1 10 10
Presentation / Preparing Seminar 1 10 10
Mid-terms 1 10 10
Final examination 1 10 10
Total Work Load (h) 124
Total Work Load / 30 (h) 4.13
ECTS Credit of the Course 4