Ders Bilgileri
Ders Adı Kod Yarıyıl T+U AKTS
Uygulamalı Mantık II MTK342 6 3 + 0 5

Ön Koşul Yok

Dil Türkçe
Seviyesi Lisans
Tür Seçmeli
Koordinatör Doç.Dr. GÜLNİHAL MERAL
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLNİHAL MERAL
Amacı İspat tekniklerini tanıtmak, ispat teknikleri sayesinde matematiksel düşünme yeteneğini geliştirmek, önermeler ve niceleme mantığında mantık değişmezlerini tanıtmak, çok değerli mantık, kiplik mantığı, özdeşlik mantığı ve varlık mantığı hakkında bilgi vermek.
İçeriği İspat teknikleri, önermeler mantığı ve niceleme mantığında tutarlılık, geçerlilik ve denklik, çözümleyici çizelge, çıkarım mantığı, çok değerli mantık, kiplik mantığı, özdeşlik mantığı, varlık mantığı
İşe Yerleştirme Yok

No Yeterlilikler (Öğrenme Çıktıları)
1 İspat tekniklerini kullanabilir.
2 Önermeler mantığında ve niceleme mantığında çözümleyici çizelge kullanarak mantıksal tutarlılık, geçerlilik ve denklik analizi yapabilir.
3 Çıkarım mantığını bilir.
4 Çok değerli mantık, kiplik mantığı, özdeşlik mantığı, varlık mantığı hakkında bilgi sahibidir.

Öğretim Yöntemi Yüz yüze
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme.
Ölçme Yöntemleri Arasınav, genel sınav.



Ders Akışı
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Niceleme Mantığı Yok.
2 Niceleme Mantığı Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
3 Niceleme Mantığı Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
4 Önermeler mantığında mantık değişmezleri, tutarlılık, geçerlilik, denklik, çözümleyici çizelge Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
5 Önermeler mantığında mantık değişmezleri, tutarlılık, geçerlilik, denklik, çözümleyici çizelge Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
6 Niceleme mantığında mantık değişmezleri, tutarlılık, geçerlilik, denklik, çözümleyici çizelge Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
7 Niceleme mantığında mantık değişmezleri, tutarlılık, geçerlilik, denklik, çözümleyici çizelge Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
8 Arasınav Sınava dahil konuların tekrarını yapmalı ve konularla ilgili örnekler çözmelidir.
9 ispat teknikleri Arasınavda sorulan soruları tekrar çözmeli ve varsa hatalarını belirlemeye çalışmalıdır. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
10 İspat Teknikleri Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
11 İspat Teknikleri Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
12 Çok değerli mantık, kiplik mantığı, özdeşlik mantığı, varlık mantığı Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
13 Çok değerli mantık, kiplik mantığı, özdeşlik mantığı, varlık mantığı Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.
14 Genel Tekrar, Alıştırmalar Bir önceki hafta anlatılan konuyu tekrarlamalı, işlenecek konuyu ders materyallerinden okumalı, alıştırma olarak bırakılan örnekleri çözmelidir.



Kaynaklar
Ders Notu S. Waner, S.R. Costenable, Supplementary Chapters to Accompany Finite Mathematics (2nd Edition), Brooks/Cole, 2001.
Diğer Kaynaklar 1. S. G. Krantz, Handbook of Logic and Proof Techniques for Computer Science+Business Media LLC, New York, 2002. 2. J. T. Arnold, Lecture Notes for MATH 3034, Ch 1. Introduction to Mathematical Proofs, Ch. 2 Methods of Proof.



Değerlendirme Sistemi Sayısı Toplam Katkı Yüzdesi
Yıl/Yarıyıl İçi Çalışmalar
Arasınavlar 1 100
Yıliçi Toplam 1 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Yıl/Yarıyıl Sonunun Başarıya Oranı 60
Genel Toplam 100





Program Çıktılarına Katkısı
No Program Yeterlilikleri (Öğrenme Çıktıları) Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5



AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Arasınavlar 1 25 25
Yarıyıl / Yıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 139
Toplam İş Yükü / 30 (s) 4,63
Dersin AKTS Kredisi 5