Ders Bilgileri
Ders Adı Kod Yarıyıl T+U AKTS
Bilim Tarihi ve Felsefesi MTK191 1 2 + 0 3

Ön Koşul Yok

Dil Türkçe
Seviyesi Lisans
Tür Zorunlu
Koordinatör Yrd.Doç.Dr. AFŞİN KÜRŞAT GAZANFER
Dersi Verenler Yrd.Doç.Dr. CAN MURAT DİKMEN, Yrd.Doç.Dr. AFŞİN KÜRŞAT GAZANFER
Amacı Bilim ve özel olarak matematiğin bugünkü durumuna nasıl geldiğini anlamak; bilimin gelişimini anlamak; farklı bilimsel dönemleri ve bu dönemlerin özelliklerini incelemek.
İçeriği Bilimin tanımı, bilimin kökleri, bilim tarihi, matematik tarihi, Yakın Doğu (Mısır Mezopotamya) matematiği, Yunan Helen Matemetiği, İslam matematiği, Rönesans matematiği, Bilimsel devrim (17-21. yüzyıl)
İşe Yerleştirme Yok

No Yeterlilikler (Öğrenme Çıktıları)
1 Bilimin tarihteki gelişiminden haberdardır.
2 Bilim tarihindeki farklı dönemleri bilir.
3 Bilim tarihindeki her dönemdeki felsefeyi anlar .
4 Matematiğin uygarlıktaki öncelikli durumuna nasıl ve neden geldiğini bilir.

Öğretim Yöntemi Yüz yüze
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri Ders, Tartışmalı ders, Gösterim, Ödev.
Ölçme Yöntemleri Arasınav, Ödev, Kısa sınav, Genel sınav.



Ders Akışı
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilimin tanımı, bilimin kökleri Yok.
2 Bilim Tarihi, Matematik Tarihi Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
3 Yakın Doğu Matematiği Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
4 Yakın Doğu Matematiği Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
5 Yunan ve Helen Matematiği. Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
6 Yunan ve Helen Matematiği Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
7 İslam dünyasında matematik Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
8 İslam dünyasında matematik Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
9 Arasınav. Önceki haftaların derslerini tekrarlamalıdır.
10 Rönesans matematiği. Arasınavda sorulan soruları tekrar çözmeli ve varsa hatalarını belirlemeye çalışmalıdır. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
11 Rönesans matematiği. Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
12 Bilimsel Devrim (17-18. Yüzyıllar) Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
13 Bilimsel Devrim (19. Yüzyıl) Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.
14 Bilimsel Devrim(20-21. Yüzyıl) Bir önceki haftayı tekrarlamalıdır.



Kaynaklar
Ders Notu D.M. Burton; The History of Mathematics (An introduction)WCB Wbm.C.Brown Publishers, 1988.
Diğer Kaynaklar C.B.Boyer, U.C.Merzbach; A History of Mathematics, John Wiley Sons., 1989.



Değerlendirme Sistemi Sayısı Toplam Katkı Yüzdesi
Yıl/Yarıyıl İçi Çalışmalar
Arasınavlar 1 80
Ödev 1 10
Sunum / Seminer 1 10
Yıliçi Toplam 3 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Yıl/Yarıyıl Sonunun Başarıya Oranı 60
Genel Toplam 100





Program Çıktılarına Katkısı
No Program Yeterlilikleri (Öğrenme Çıktıları) Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5



AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödev 1 10 10
Sunum / Seminer 1 10 10
Arasınavlar 1 12 12
Yarıyıl / Yıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (saat) 98
Toplam İş Yükü / 30 (s) 3,27
Dersin AKTS Kredisi 3