Ders Bilgileri
Ders Adı Kod Yarıyıl T+U AKTS
Fizik I (Mak+EEM) FIZ183 1 3 + 0 4

Ön Koşul yok

Dil Türkçe
Seviyesi Lisans
Tür Zorunlu
Koordinatör Yrd.Doç.Dr. NURGÜL AKINCI
Dersi Verenler Prof.Dr. M.HALUK GÜVEN, Prof.Dr. YÜKSEL AYAZ, Prof.Dr. HÜSEYİN AYTEKİN, Doç.Dr. İNANÇ ŞAHİN, Doç.Dr. HAYDAR ARSLAN, Doç.Dr. BANU ŞAHİN, Doç.Dr. KADİR DEMİR, Yrd.Doç.Dr. HALİT TAŞKIN, Yrd.Doç.Dr. MERAL ERYÜREK, Yrd.Doç.Dr. ALAİDDİN YILMAZ, Doç.Dr. RIDVAN BALDIK, Yrd.Doç.Dr. NURGÜL AKINCI
Amacı Temel fizik kavramlarını tanıtmak, mekanik olayları içeren belirli fiziksel nicelikleri formüle etmede ve problem çözmedeki becerileri geliştirmek. Fiziğin gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte anlaşılırlığını sağlamak ve diğer bilim dalları üzerindeki rolü pratik örneklerle gösterilerek öğrencilere fizigi sevdirmek.
İçeriği FİZİK VE ÖLÇME,VEKTÖRLER, BİR BOYUTLU HAREKET, İKİ BOYUTTA HAREKET, HAREKET KANUNLARI, DAİRESEL HAREKET VE NEWTON KANUNLARININ DİĞER UYGULAMALARI, İŞ VE KİNETİK ENERJİ, POTANSİYEL ENERJİ VE ENERJİNİN KORUNUMU, DOĞRUSAL MOMENTUM VE ÇARPIŞMA, KATI CİSMİN SABİT BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, TORK ve AÇISAL MOMENTUM
İşe Yerleştirme Yok

No Yeterlilikler (Öğrenme Çıktıları)
1 Vektörlerle işlem yapabilir.
2 Bir ve iki boyutlu hareket ile ilgili problemleri çözebilir.
3 Newton hareket yasalarını kullanarak bir sistemdeki cisimlerin hareketlerini tanımlayabilir.
4 İş, İş-Enerji, Enerji Korunumu Kavramlarını bilir ve bunlardan yararlanarak bir sistemdeki cisimlerin ötelenme hareketlerini tanımlayabilir.
5 Momentum, Momentum Korunumu kavramlarını bilir ve çarpışma problemlerini çözebilir.
6 Kütle Merkezi ve Eylemsizlik momenti hesabı yapabilir.
7 Belli bir eksen etrafında dönen cisimlerin hareketini ifade edebilir.
8 Tork, açısal momentum kavramlarını ve bunları nasıl elde edebileceğini bilir.
9 Sabit bir eksen etrafında dönen katı cismin hareketini tanımlayabilir.

Öğretim Yöntemi Yüz yüze
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri Ders haftada 3 saat teorik olarak tahtada öğretim üyesi tarafından anlatılır. Her Konu bitiminde konuyu pekiştirmek amacıyla öğretim üyesi tarafından tahtada örnek problemler ayrıntılı biçimde çözülür.
Ölçme Yöntemleri Yarıyıl içerisinde 2 adet arasınav yapılır. Yıl sonunda yapılan genel sınav sonucu ve arasınav sonuçlarına göre öğrencilerin başarısı değerlendirilir.